Rabu, 15 Disember 2010

Pecah lagi?...

Pecah?..apa yang pecah?..Pecah kaca,pecah gelas...Pernah dengar pantun nie?...Kalau penah dengar,sila lah sambunggggg...
Awal Muharam,permulaan baru setiap tahun bagi umat Islam...bermulanya kalender islam yang baru...Tahun nie awal muharam jatuh pada 7hb Disember...
Segalanya bermula...Apa yang bermula?...Awal Muharam aku disambut dengan pecahan tingkap?...sapaler yg minat aku sgt2 sampai begitu fanatik sangat membaling batu kat keta aku?..balingler wang kertasker?..Batu permataker?..wang emaspun takper...huhuhuhuhu
Cermin Elite ku retak seribu...

Actually,takder sapa pun yg fanatik,batu yang bertuah terbang terkena cermin ketaku..Habis retak seribu tingkap keta Eliteku..Sib baikler tingkap kecil jer..tu pun almost RM100 duit aku terbang nak ganti cermin & tinted dia....But,aku bersyukur,tak der kemalangan jiwa yang berlaku..cuma tekanan jiwa sikit jer...Alhamdulillah..Semua selamat dan tahun baru islam tetap aku sambut dengan senyuman....redha dengan apa yang berlaku..Mudah2an ada hikmahnya....
Masuk kali nie dah 3 kali cermin ketaku pecah tingkapnya..ganas sgtker aku nie?...
Kali ketiga cermin ketaku pecah....

Masa 1st time pecah,Keta Kia Sephiaku..kena kat parking. area Ampang Park.Depan belakang cerminnya retak seribu..Terpaksa aku drive slow2 dengan tingkap yang mcm ditoreh tu...Rm1700 gak kena..Sbb cermin belakang tu mahal..Sib baik project manager hotel tu nak bayar sbb batu2 tu jatuh dari bangaun yang dorg tengah buat tu...Alhamdulillah.....
Cermin depan yang pecah..

Cermin belakang Sephia yang retak seribu..

2nd Time cermin ketaku pecah...hermmmmm..masa aku balik kerja..keta sephia gak...Cermin tepi aku yang pecah..Nasib baik aku selamat...kejadian tu berlaku masa aku mula-mula balik ke batu pahat...Mayb camniler cara sambutan welcome yang aku terima..huk3x..Sedey2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan